â

Europarlamentare 2014

Alegerile europarlamentare programate în luna mai vor reprezenta un test pentru capacitatea de mobilizare a partidelor în structurile locale şi regionale şi o repetiţie generală pentru prezidenţialele din toamnă.

Europarlamentarele bat la uşă. Chiar dacă puţini dintre dumneavoastră ştiu cu ce se mănâncă aceste alegeri – şi presupunem că o bună parte dintre cei care aspiră la fotoliile de la Bruxelles au habar tot atât – ele vor veni peste noi în luna mai, pentru că aşa trebuie, aşa e mersul şi rândul lumii, respectiv al Uniunii Europene, care ne-a deschis în 2007 aceeaşi uşă la care se bate acum. Despre instituţiile Uniunii Europene, ale Parlamentului European, nu vom vorbi aici, lăsându-i pe cei care vă cer imperativ votul să se exprime cum vor dori în legătură cu acest subiect capital în ediţiile viitoare ale publicaţiei noastre.

Sondaje, doar sondaje…

Potrivit unui sondaj CSCI, partidele din actuala USL ar obţine, chiar dacă merg separat la aceste alegeri, un total de circa 21 – 22 de mandate. PSD ar lua circa 14 mandate în viitorul Parlament European, în timp ce PNL – circa 7. Intenţia de vot, conform sursei citate este PSD – 41%, PNL – 17 %, UDMR – 6%, PPDD – 6%, PMP – 5%, PRM – 3%. Astfel, CSCI a calculat că social- democratii vor obţine 14 mandate de europarlamentar, PNL – 7 mandate, democrat-liberalii – 6, UDMR – 2, PPDD – 2, iar PMP – 1. Conform INSCOP Research, USL ar obţine la alegerile parlamentare 57,5% din voturile electoratului şi ar fi urmată de PDL cu 15,5% şi PP-DD cu 6,6%, relevă un sondaj realizat de INSCOP Research, în perioada 10 – 17 septembrie.

Sloganul de campanie pentru Parlamentul European este „Acţionează, Reacţionează, Decide”. Economia, calitatea vieţii, locurile de muncă, banii şi Uniunea Europeană în lume sunt cele cinci teme care vor fi dezbătute în campania electorală de candidaţii statelor membre

Potrivit cercetării, dacă duminica viitoare s-ar organiza alegeri parlamentare, USL ar obţine 57,5% dintre opţiunile de vot (57,1% la măsurătoarea din luna iulie), fiind urmată de PDL cu 15,5% dintre voturi (15,1% în iulie) şi PP-DD cu 6,8% (comparativ cu 7,4% in iulie). Pe locurile următoare se situează PMP (5,3% în septembrie, comparativ cu 5,6% în iulie) şi UDMR cu 5,3% (la fel ca şi în luna anterioară). Alianţa Dreptate şi Adevăr, formată din PNŢCD şi Forţa Civică, ar fi votată de 4,8% dintre persoanele care au exprimat o opţiune de vot pentru alegerile parlamentare (5,1% in iulie). PRM este cotat cu 3,9% dintre opţiuni. Raportat la totalul populaţiei, 21,6% dintre respondenţi nu sunt hotarăţi cu cine să voteze, 14% declară că nu merg la vot şi 5,5% nu ştiu sau nu au răspuns la această întrebare.

Cât costă campania pentru alegerile europarlamentare

Parlamentul European a lansat oficial campania de informare și conștientizare pentru alegeri europene din mai 2014, care va costa 16 milioane de euro sau 31 de eurocenți pentru fiecare cetățean al Uniunii Europene. Campania va rula în 28 de state și 24 de limbi, are sloganul „Acționează. Reacționează, Decide” și e gândită să urmeze patru etape, arată New Europe. Prima etapă e cea de anunțare a evenimentului din mai 2014. Etapa a doua, care se va derula între octombrie 2013 și februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale – economia, calitatea vieții, locurile de muncă, banii și UE în lume și are scopul să prezinte activitățile zilnice ale Parlamentului European. Etapa a treia a campaniei, din februarie până în mai 2014, urmărește captarea atenției publicului în vederea venirii la vot, iar ultima etapă se va concentra pe promovarea rezultatelor din alegerile pentru parlamentul European. O treime din bugetul campaniei, aproape 5 milioane de euro, va fi înd r e p t a t ă către social- media, res p e c t i v realizării unui site și a asigurării prezenței pe site-uri ca Facebook ș i Twitter.

Mesajele campaniei își propun să cheme cetățenii europeni la vot pentru a-și folosi puterea, în contextul în care euroscepticismul a crescut în Europa în mai multe țări ale uniunii, mai ales în cele sudice. „În Europa, fiecare părere are o șansă” spune clipul video special realizat pentru a promova campania pe YouTube. „Deciziile Parlamentului European sunt luate astfel încât să conteze pentru tine. Tu ai puterea de a decide”, se arată în materialul difuzat de Parlamentul European.

C.S.

About cronicasatului

Check Also

logo_08381800

ALEGERILE EUROPARLAMENTARE

Alegerile europarlamentare bat la ușă, iar scena politică este analizată îndeaproape de specialiști. Evoluția participării …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *