ceai_verde

SIMBOLUL SANATATII: CEAIUL VERDE

Ceaiul verde este cea mai sănă­toasă bautură din lume. Experții în nutriție care, de-a lungul tim­pului, i-au cercetat și demonstrat efectele extraordinare au ajuns la acestă concluzie și vă recomandă să-l consumați cât mai des.

Ce faci prima dată când te tre­zești dimineața? Prepari o cafea care să te trezească mai bine? Nutriționiștii îți recomandă ceaiul verde – o băutură care să-ți stimu­leze capacitatea de concentrare și memoria.

Este, probabil cel mai cunoscut beneficiu al ceaiului verde. Acesta conține cantități mari de polifenoli, care luptă cu radica­lii liberi și te protejează de mai multe boli. Tocmai de aceea, este important să investești într-unul de calitate.

Iarna și în special în perioada sărbătorilor, când ai tendința să mănânci mai mult, ceaiul verde te ajută să-ți menții o digestie corectă. Un consum constant te ajută să ai o poftă de mâncare în limite normale și îți accelerează metabolismul. Rezultatul? Nu te îngrași. Din contră, poate scapi de câteva kilograme.

Diferențele de tem­peratură dintre interi­or și exterior, oboseala și stresul îți pot slă­bi sistemul imunitar. Ceaiul verde este o soluție pentru toate acestea. Studiile au scos la iveală că are proprietăți anti-virale și că te fe­rește de răceli.

Dacă prea multă cafea duce la anxietate, stres, probleme de somn, ceaiul verde te relaxează. Bea-l ori de câte ori simți nevoia să te liniștești!

Dacă tocmai te-ai înfruptat dintr-o salată cu ceapă sau dintr-o friptură cu usturoi, poți scăpa de gustul neplăcut cu ceai verde. Nu trebuie decât să îți clătești gura cu ceai proaspăt preparat imediat după masă Un nou studiu confirmă că cea­iul verde este cea mai bună alege­re pentru micul dejun, în special în cazul bărbaților. Acesta vine la pachet cu o serie de beneficii, în special cognitive: este plin în poli­fenoli, substanțe chimice care ac­celerează circulația sanguină, îmbunătăţeşte activitatea cerebrală și îi dă organismului o rezistență mai mare în fața stresului.

Dacă ai probleme de concen­trare sau de memorie, un ceai verde te va ajuta mai mult decât poate să o facă o cafea.

Datorită antioxidanților con­ținuți, ceaiul verde are un efect puternic împotriva mai multor ti­puri de cancer, printre care cel de sân, de prostată și cel colorectal. Ce trebuie să ții minte este să nu pui lapte în ceaiul verde, pentru că acesta poate reduce activita­tea antioxidanților.

Cu toate acestea, ca orice lucru consumat în exces, poa­te avea efecte adverse. Majo­ritatea rezultă din conținutul de cofeină: de obicei, o ceaș­că de ceai verde conține 30 de mg de cofeină. De aceea, este de recomandat să nu depășești 3-4 cești de ceai verde pe zi. Dacă bei mai mult de 5 – 6 cești pe zi, este posibil să te trezești cu bătăi neregulate ale inimii, insom­nie, amețeli, diaree, vărsături, dureri de cap, pierderea poftei de mâncare.

Mare grijă la consumul de ceai verde când aveți probleme cu ini­ma. Băut în exces, ceaiul verde poate avea următoarele efecte secundare: anxietate, atacuri de panică, boli renale sau dureri de stomac. Femeile însărcinate nu ar trebui să bea mai mult de 3 căni pe zi. Consumul mai mare de 6 căni pe zi ar putea avea efecte dezastruoase, cum ar fi avortul spontan.

Cătălina CHITIC

About cronicasatului

Check Also

342183maxim

PARCURI VII

Primăria Suceava împreună cu membrii Consiliului Local și în colaborare cu Fundația de Caritate și …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *